چگونه در بیان احساسات بهتر شویم
نوشته شده توسط : shakiba

چگونه در بیان احساسات بهتر شویم

ابراز احساسات در ابتدا می تواند ترسناک باشد. اما با گذشت زمان، صبر و تمرین، این کار آسان تر خواهد شد. همانطور که برای باز شدن با همکاران خود تلاش می کنید، این نکات را در نظر بگیرید:

۱- نفس عمیق بکشید

بیان احساسات می تواند استرس زا باشد. اگر برای اولین بار با یک کارگر مرزبندی کنید یا از یک کارمند ضعیف ابراز نارضایتی کنید، ممکن است هجوم احساسات را احساس کنید.

تنفس عمیق و آگاهانه می تواند شما را در این شرایط زمین گیر کند. قبل از ابراز یک احساس، یک لحظه با خودتان ارتباط برقرار کنید تا روشن شود چه چیزهایی شما را آزار می دهد و چرا. این کار به شما کمک می کند قبل از تصمیم گیری، خودتان را زمین گیر کنید.

مطالعه بیشتر

2. احساسات خود را شناسایی کرده و بپذیرید

احساسات اجتناب ناپذیر هستند، بنابراین تظاهر به عدم وجود آنها فایده ای ندارد. شما احساس خود را احساس می کنید - نه بیشتر، نه کمتر.

تمرین های ذهن آگاهی مانند یادداشت روزانه و مدیتیشن می تواند به شما در شناسایی احساسات و پذیرش آنها کمک کند. این به معنای تصدیق حضور آنها، نامگذاری آنها و بررسی آنها به عنوان اشیاء خارجی است.

این می تواند به جدا کردن احساسات شما از هر گونه احساس شرم یا گناه اضافی که در مورد آنها دارید کمک کند. شما برای احساس عصبانیت فرد بدی نیستید. خشم شما فقط وجود دارد آنچه اکنون مهم است این است که چگونه به آن عمل می کنید

۳. تمرین کنید

بیان احساسی نیاز به دقت و کنترل دارد که هر دوی آن ها زمان می برند. شما باید کلمات مناسب برای بیان احساسات خود را یاد بگیرید، با احترام با آن ها ارتباط برقرار کنید و از تبدیل شدن به سیل احساسات اجتناب کنید.

اگر خوب تمرین نکرده باشید، چیزی که به عنوان یک مواجهه سالم با یک هم کار شروع می شود، می تواند به سرعت به یک مسابقه پر سر و صدا تبدیل شود، که می تواند با گفتن چیزی که پشیمان خواهید شد، به شما پایان دهد.

اطلاعات کامل

اما می توانید با تمرین بیان احساسی سالم از بروز هیجانات شرم آور جلوگیری کنید. با کسی که کاملا به او اعتماد دارید، مانند همسر، اعضای خانواده یا دوست نزدیک کسی که در زندگی کاری شما دخالتی ندارد، شروع کنید. آن ها می توانند صبور باشند و به شما در یافتن کلمات مناسب کمک کنند.

یا اگر با آن راحت نیستید، می توانید با یک متخصص سلامت روان کار کنید. روان درمانی می تواند به شما کمک کند تا بر موانع خود برای ارتباط عاطفی غلبه کنید. و با تمرین بیشتر، بهتر می توانید احساسات خود را در محل کار به اشتراک بگذارید و تنظیم کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: